01 September 2014

FAZE DISANJA


Jeane de Salzman - Stvarnost Bića - Reality of Being 



Postajući svesni čina disanja, bolje ćemo razumeti zakone koji vladaju životom i kako da služeći im damo smisao našem postojanju.

Stvarno razumevanje čina disanja dolazi uz pomoć praktičnog opažanja različitih faza.

U prvoj fazi se postaje svestan fizičkog disanja bez ikakvog uplitanja. Disanje se samo od sebe odvija. Ukoliko je ono stišnjeno i ukoliko potiče iz grudi više nego iz dijafragme, to pokazuje da sam napeta i skučena u mom uobičajenom "Ja". Ne dopuštam disanju da dolazi i odlazi slobodno. Uzimam vazduh ali ne omogućavam potpun izdisaj, kao da sam se uplašila da ga neću primiti dovoljno. Prva stvar koju treba da naučim jeste da pustim disanje da bude slobodno bez uplitanja mog uobičajenog "Ja". Treba da  dopustitim disanju da se kreće dublje u telo i da mu dopustim da izadje u celosti.

U drugoj fazi disanja se praktikuje ne samo na telu već i na sebi. Više ne stavljam naglasak na izdisaje u potpunosti, već dopuštam sebi da idem sa njim. Pored ramena i grudi ja opuštam celo moje telo tj. sebe u celini. Vidim da moje uobičajeno disanje odražava lažni stav mojeg "Ja". To nije moje telo već "Ja" koje ne diše na pravi način. U procesu rada, otkrivam da sva moja ispoljavanja i misaoni stavovi blokiraju protok disanja. To liči na protivljenje osnovnom ritmu života, strahu od gubljenja sebe, nedostatku poverenja u život.

Treća faza bi bila da doživim da to nisam ja već "To", univerzalno biće koje diše, i da vidim da je disanje jedan osnovni pokret jedne žive celine. Učimo da postanemo svesni života i postojanja utelovljenog u nama, svesni ritmičkog poretka u koji smo uključeni. To ne treba da se posmatra sa strane, držeći se odvojeno, već treba postati jedno sa Tim  bivajući preobraženi od toga. Obično nas to ne može promeniti zato što smo odsečeni od realnosti i izgubljeni u našim uobičajenim "Ja". Prava svesnost je zatrpana i ona igra samo sporednu ulogu. Mi moramo da pustimo sve naše zamisli, predstave i unapred stvorene ideje da nestanu kako bi postali svesni izvora. Moramo dopustiti svesnosti da izbije na površinu i odigra glavnu ulogu. Isključivo tada možemo živeti u skladu sa Postojanjem ( Suštinom ). Ovo aktivno prepoznavanje života iznutra donosi jedno osećanje dužnosti da osluškujemo  "svesnost" , da menjamo i živimo u skladu sa onim što shvatamo.

Konačno, čovek dolazi do poniznosti ( poslušanja - stanja duše koja je otvorena da primi volju drugog. Bezuslovno potčinjavanje svoje volje, ćutanjem i trpljenjem bez uplitanja u cilju i u skladu sa apsolutnim dobrom ) i poverenja u život i sebe. Predaje se kosmičkim dešavanjima uspona i padova, razumevajući čitavim njegovim bićem da su svi kalupi stvoreni u slobodnom prostoru u praznini, u tišini, i da su reabsorbovani nakon što su ispunili svoju svrhu. Tada shvata da se pronalazi gubljenjem sebe. Postaje slobodan od izvesnih jednostranih ograničenja, ali uvidja da je njegovo sopstvo odgovoran učesnik veličanstvenog života univerzuma u kome učestvuje u celini.





In  becoming  conscious  of  the  act  of  breathing,  we  will  understand better  the  laws  governing  life  and  how  serving them  brings  meaning  to  our
existence.

Real  understanding  of  respiration  comes  through  the  experience  of different stages.

The first stage is to become conscious of the physical breathing and to let  it  be.  The  respiration  goes  on  by  itself.  If  it  is  tight  and  originates  in  the chest  rather than the diaphragm, this shows that I am tense and confined in my ordinary “I.” I do not allow the breathing to come and go freely. I take in the air but  do not allow complete exhalation, as though I were afraid of not receiving enough air. The first thing to learn is to let the breathing be without
the  intervention of my ordinary “I.” I have to let the breathing move lower in the body, and let the air go out entirely. 

The  second  stage  in  breathing  is  to  exercise  not  only  the  body  but oneself.  I  no  longer  place  emphasis  on  exhaling  completely,  but  instead  let myself go  with the exhalation. I relax not only my shoulders and chest, I relax the whole of myself. I see that my usual respiration reflects a false attitude of my “I.” It is not my body but “I” who is not breathing in a right way. In working,
I  discover  that  all  my  manifestations  and  mental  attitudes  block  the  flow  of  the breath. It is  like a resistance to the  fundamental rhythm of life, a fear of  losing myself, a lack of trust in life.

The  third  stage  will  be  to  experience  that  it  is  not  I  but  “It,”  the universal Being, which is breathing, and to see that breathing is a fundamental movement  of a living whole. We learn to become conscious of life and of the Being incarnate in us, conscious of a rhythmic order in which we are included. This  is  not  to  observe  from  outside,  holding  ourselves  apart,  but  to  be  one with the experience and be transformed by it. Usually  it cannot transform us because  we  cut  ourselves  off  from  reality,  lost  in  our  ordinary  “I.”  True consciousness is buried and plays only a secondary role. We must let all our images  and  preconceived  ideas  dissolve  in  order  to  become  aware  of  its
source. We have to let consciousness emerge and play the principal role. Then one can live  according to one’s Being. This active recognition of the life within brings  a  sense of  obligation  to  listen  to  “consciousness,”  to  change  and live according to what we understand.

Finally, a man comes to submission and trust in life and the Self. He gives himself up to the cosmic movement of ebb and flow, understanding with his  whole  being  that  all  forms  are  created  in  the  void,  in  silence,  and  are reabsorbed  once  they  have  fulfilled  their  role.  He  understands  that  he  finds himself in  losing himself. He becomes free from certain subjective limits, but
realizes that his Self is a responsible participant in the great life of the universe. He participates in the Whole.