25 September 2014

JA POSTOJIM U MOM DISANJU



Kada se nalazim više  na površini  sebe ( kada mi je pažnja rasuta ), ja nemam tu lakoću nad tim da samo pustim . Kada sam većim delom  unutar sebe, dolazi trenutak kada nemam slobodu   da delujem dok sam napeta.  Ali ipak, u meni postoji  nivo na kome mogu da vidim stvaranje tenzije i  njihov medjusobni uticaj,  bez da budem potpuno obuzeta njima.  Ostajem svesna nečega što ne može biti uzeto. To direktno zavisi od doživljavanja mog centra gravitacije,  kome uvek moram  da se vraćam.  Ovi nagoveštaji,  napetost i dopuštanje,  su moji odgovori na život, i oni utiču na moje disanje.  Kada vidim da ono nikada nije slobodno, postavlja se pitanje o njegovom značenju i njegovoj vezi sa mojim mislima, osećanjima i organskim životom.



Kada sedim u stabilnom  uspravnom položaju, prave kičme sa nogama koje su ukrštene i stabilnim donjim delom  ledja,  u tišini,  ja se osećam stegnuto  nebrojenim tenzijama  koje me drže kao da sam uhvaćena u neku mrežu.  U odredjenom trenutku osećam kako tenzija popušta i kako opada.  Moj unutrašnji život se lagano pojavljuje kao iza oblaka i postajem protočnija.  Jasno vidim kako držanje mog tela dozvoljava ili ne dozvoljava tu protočnost,  slobodu.  Pre svega, pravilan položaj karlice i nogu omogućuje kičmi tj. ledjima da budu prava.  Kolena ne smeju da budu na istom nivou sa kukovima već u istoj ravni ili niže.



Ovo podupire najvažniju stvar - trup, abdomen, glavu.  Vidim da skriveno osećanje prisutnosti  zavisi od moje tenzije.  Ukoliko je solarni pleksus previše nezaštićen ili previše skučen,  stanje kada sam živa se neće pojaviti.  Energija treba da teče slobodno,  i najmanja prepreka može da spreči tok da bude uspostavljen.  Čim se energija uspostavi,  ja osećam slobodu.  Osećam da postojim, da sam živa. Nešto novo,  živo,  o čemu pre  nisam znala.  I odjednom,  postajem svesna disanja.  Ja znam da dišem.  To je nagoveštaj života koji osećam u sebi.  Ne usredsredjujem se na disanje i ne pokušavam da ga dovedem u vezu sa mislima.  Moram da postanem jedno sa tim osećanjem disanja, raspoznajući  udisanje i izdisanje  kao nešto što je prirodno i spontano,  prihvatajući sve bez da ičemu težim.  Ne pokušavam bilo šta da zadržim,  bilo šta da sprečim,  ničemu se ne protivim, dopuštam sebi da izbacujem, izdišem vazduh do kraja.  Kada ostvarim stanje puštajući dah da teče potpuno i slobodno, ja osećam da energija ispunjava moj abdomen i da ona više nema težnju neprekidno da raste. Tokom disanja, vidim da se misli pojavljuju i razilaze , i vidim da se iza njih nalazi neka energija. Energija razmišljanja.  Ali misli nisu razmišljanje. 



Kada dopuštam na dubljem nivou, osećam da je disanje izvor te energije u meni.  Njegovi sastojci mogu da nahrane tu unutrašnju Prisutnost.  Osećam da su pravci, prelazi kojima se ono kreće važni, i da mogu da uspostavim odnos izmedju izvora jednog centra sa drugim. Prvo moram da uspostavim odnos kroz utisak, te da se naviknem na osećanje prelaska, bez da očekujem bilo šta.



U trenutku ga postajem svesna. Osećam da  moje disanje ima veliki značaj, kao da je ono sam čin života. Osećam to kao jedan živi nagoveštaj, nagoveštaj  jednog izvora u koji sam i ja uključena. Postojim u njemu.  Sebe ne mogu da držim po strani,  promatrajući izvan toga, niti mogu to da popravim ili zaustavim, prisvajajući ga za sebe.  Mogu samo da osetim da sam deo toga i da  bez njega nepostojim,  kao i da to ne može da postigne bilo šta bez mene. Dopuštam, i u gubljenju sebe ja se pronalazim.  Predajem se ovom osećanju, u kojem je poredak formiran i čim se pojavi, tenutno mu se prepuštam .

Jeane de Salzmann - Reality of Being - Stvarnost Bića

When I am very much on the surface of myself, I have no freedom of
action over letting go. When I am much deeper in myself, a moment comes when I  have no freedom of action over tensing. Yet there is a level in me at which  I  can  see  tensions  form  and  respond  to  each  other  without  being completely taken by them. I remain aware of something that cannot be taken. This  is  directly  dependent  on  experiencing  my  center  of  gravity,  to  which  I must  always  return.  These  movements  of  tension  and  letting  go  are  my response to life, and they affect my breathing. When I see that my breathing is never  free,  the  question  arises  as  to  its  significance  and  its  relation  to  my thinking, feeling and organic life.

When I am seated in the quiet, I feel constrained by countless tensions, small tensions that hold me as though in a net. At the very moment I sense this, the net loosens. As the tensions give way, my inner life appears as though emerging from a cloud, and I become freer. I see clearly that the posture of  my  body allows or prevents this freedom. First, the position of the pelvis and  legs  allows  the  spine  to  be  straight.  The  knees  must  not  be  higher  than  the hips.

This  maintains  everything—the  trunk,  the  abdomen,  the  head. I  see that the inner feeling of Presence depends on my tensions. If the solar plexus is too open or too restricted, this life will not appear. The energy needs to pass freely,  and  the  slightest  hindrance  can  prevent  the  current  from  being established. As soon as the energy appears, I feel free. I feel myself existing, a new  existence  I  did  not  know  before.  And  suddenly  I  am  aware  of  the breathing. I know that I breathe. It is the movement of life that I feel in myself. I do not concentrate on the respiration, I do not try to relate the thought  with the breathing. I have to become one with the feeling of breathing, sensing  the inhalation and exhalation as natural and spontaneous, accepting everything so that there is no striving. I hold back nothing, letting myself exhale to the  end. When I succeed in letting the breathing take place more freely and completely, I feel that the energy fills my abdomen and that it no longer has the  tendency constantly to rise. In breathing, I see thoughts appear and disperse, and I see that behind them there is an energy, the energy of the thinking. The  thoughts are not the thinking.

In  letting  go more  deeply,  I  feel  that  the  breathing  is  the  life of  this energy  in me.  Its elements  could  nourish  this  inner Presence.  I  feel  that the routes, the pathways it travels, are important, that they could relate the life of one center to another. I need first to establish a contact through sensation, to become used to feeling the pathways, without expecting anything.

In the moment I become conscious of it, I feel that my breathi ng has great  importance,  as  if  it  were  the  very  act  of  living.  I  feel  it  as  a  living movement, the movement of the one life in which I am included. I exist in this movement. I cannot hold myself apart, observing from the outside, nor fix or stop the  movement, appropriating it for myself. I can only feel that I am part of it. I am nothing without it, and it can do nothing without me. I let go, and in losing myself I find myself. I submit to this movement, in which form is created and immediately swept away as soon as it appears. I live in my breathing.